Discovery Polska nakręci film dla projektu Energia odNowa

Discovery Polska nakręci film dla projektu Energia odNowa

Discovery Polska wygrało przetarg na produkcję pełnometrażowego filmu dokumentalnego oraz serii odcinków serialu edukacyjnego w ramach projektu Energia odNowa. Zarówno film jak i serial dokumentalny podejmować będą temat szansy rozwoju Polski jako kraju przyjaznego dla klimatu, o czystym powietrzu. 25 listopada br. została podpisana umowa między Discovery Polska, a Fundacją WWF Polska, która jest stroną koordynującą projekt Energia odNowa.

„Nasze badania wskazują, że zdecydowana większość obywateli widzi zasadność prowadzenia polityki klimatycznej w Polsce. I mają rację. Istnieją jednak obawy, że na ochronę środowiska Polski nie stać. Nic bardziej mylnego. Razem z naszymi partnerami chcemy pokazać, nie tylko w filmie, ale również w całej kampanii, że korzystanie z odnawialnych źródeł energii połączonych z efektywnością energetyczną i innowacjami typu elektryfikacja pojazdów czy inteligentne sieci, może przynieść ogromne korzyści ekonomiczne, zdrowotne, środowiskowe, ale również zapewnić bezpieczeństwo energetyczne oraz zrównoważony rozwój kraju” – mówi Tobiasz Adamczewski z WWF Polska.

Premiera filmu planowana jest na maj 2017 roku. Natomiast odcinki serialu dokumentalnego będzie można zobaczyć na antenie Discovery jesienią 2017 r.

„Jesteśmy dumni z naszego zaangażowania w tak ważny projekt.  Idea stojąca za tym przedsięwzięciem jest nam niezwykle bliska, tym bardziej, że jako Discovery współpracujemy już z WWF na poziomie globalnym.  Cieszymy się, że nasz zespół produkcyjny będzie mógł wykorzystać swoje międzynarodowe doświadczenie i pokazać zagadnienia ochrony środowiska w zupełnie innowacyjny sposób” – dodaje Jacek Szymczyk, Ad Sales Director, Discovery Polska.

Film wyreżyseruje Łukasz Bluszcz, reżyser i scenarzysta programów i filmów dokumentalnych dla Discovery, BBC czy Al Jazeera English – m.in. Przystanek Bieszczady, Chopin Reloaded, Był Bunt. Za produkcje odpowiedzialna jest firma filmowo-producencka VisionHouse.

O WWF

Od ponad 50 lat międzynarodowa organizacja ekologiczna WWF chroni przyrodę na całym świecie. Misją fundacji jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą.

Od 2001 roku WWF chroni przyrodę w Polsce. Ratuje zagrożone gatunki. Prowadzi działania na rzecz ochrony nie tylko największych polskich drapieżników – wilka, rysia i niedźwiedzia oraz ssaków bałtyckich – foki i morświna, ale też miejsc ich występowania. Poprzez edukację, prowadzenie dialogu z firmami, decydentami, samorządami i różnymi grupami interesariuszy, promuje zrównoważone rybołówstwo i rolnictwo oraz działa na rzecz powstrzymania zmian klimatu. WWF walczy z nielegalnym handlem ginącymi gatunkami roślin i zwierząt. Stara się o to, aby morza i rzeki były pełne życia. Więcej na wwf.pl.

O Discovery Communications

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) zaspokaja ciekawość i angażuje konsumentów na całym świecie poprzez portfolio najwyższej jakości kanałów dokumentalnych, sportowych oraz dziecięcych. Za pośrednictwem telewizji płatnej i platform niekodowanych Discovery dociera do ponad 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach. Portfolio nadawcy obejmuje międzynarodowe marki telewizyjne, m.in. Discovery Channel, TLC, ID, Animal Planet, Discovery Science i Turbo/Velocity, jak również amerykański kanał OWN: Oprah Winfrey Network, a także Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej oraz Eurosport, wiodącą platformę sportową w Europie, transmitującą wydarzenia atrakcyjne dla lokalnego odbiorcy. Discovery dociera do  swoich widzów za pośrednictwem wielu ekranów, z wykorzystaniem materiałów stworzonych z myślą o kanałach cyfrowych (Discovery VR, Seeker oraz SourceFed Studios), jak również rozwiązań OTT i na żądanie (TV Everywhere) – oferując takie produkty, jak Eurosport Player, Dplay, Discovery K!ds Play i Discovery GO. W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 19 kanałów dociera do 619 milionów widzów ogółem w 109 krajach i terytoriach, emitując programy tłumaczone na 21 języków. Więcej informacji na stronie: www.discoverycommunications.com.